Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-13, 12:16   #52
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Jag skaffade systemkamera pga två saker: intresseökning och kvalitetsmässigt bättre bilder. Jag ville ha roligare med skärpedjup som helt saknades med min kompaktkamera.

Jag tycker dina bilder är kanon, jag ser aboslut inga fel på dem. Det är väl fel att kalla någon här för underbarn eller expert, för det finns nog ingen som kan uppfylla de kriterierna. Amatörfotografer är vi väl alla här, mer är vi inte. Däremot har andra mer kunskap om bild/foto och kamerateknik. De vet hur den används och då kommer ju fina bilder fram.

Nu var det inte detta vi skulle diskutera, ber om ursäkt om jag drev ifrån ämnet lite. Men jag tycker alla ska visa sina bilder, kvantitet behövs lite, tycker det inte bidras med tillräckligt med bilder.
Men du kan kanske förklara för mig hur det kommer sig då att så fort man köpt systemkamera, då får man tydligen alla kunskaper på en gång? Direkt efter köpet kommer kommentarerna om det tekniska, kommentarer som man inte gav dagen innan köpet?

Det är den här biten jag ifrågasätter i denna tråden? Varför hela tiden denna inställning mot det proffsiga? Varför försöka leka något man egentligen inte är?