Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Subtrain:
Svar fick jag men du kunde inte heller skriva ditt inlägg utan att ge en liten syrlig kommentar på slutet. Ditt inlägg nr 43 innehöll ju bara citatet från mig först och därav att jag i mitt påföljande inlägg tyckte det var trist att du inte gav svar på de övriga frågor jag hade.
Jag hade nu kunnat editera mitt inlägg (44) på morgonen och ta bort den kommentaren och istället ställt mig frågande till din kommentar. Nu gjorde jag inte det för jag tycker det är att förvanska hur inläggen tillkommit och innehållet i dessa. Ditt sätt däremot kan jag tycka är lite lagom schysst.
"Klipp"
|
Min ursprungliga avsikt var att endast ge ett kort svar på din avslutande fråga, men i samma stund som jag tryckte på 'Skicka svar' kände jag att ditt inlägg förpliktigar till en fylligare kommentar, så jag började redigera"...
Vad du helt uppenbart inte kunde se då du gjorde din "kontring", var att jag - och detta påstår jag med ledning av klockslagen - vid samma tidpunkt var i full färd med att författa och komplettera detta inlägg.
Av samma anledning kunde inte heller jag se att du hade uttryckt ytterligare åsikter, därav mitt korta efterföljande svar.
MartinO - allt här i livet handlar om hur man värderar innebörden av olika ord och uttryck. Du har med all önskvärd tydlighet visat att "manipulering" är något negativt i din verklighetsuppfattning.
För min del är manipulering ett neutralt uttryck, som innebär att - som jag sagt innan - det som på något vis påverkats så att det ej längre har sitt ursprungliga utseende (eller sin form) har blivit manipulerat.