Häj pgn808!
Jag hajar precis vad du menar. Jag har ibland samma problem med enbart två tåg. Har du testat att lägga in en "passing path" på station B för respektive tåg A och B ? Jag tror det är så att om du öppnar/editerar "tågvägen" för ex.vis tåg A och markerar närmast bakom- och framförliggande växel på station B på spåret där tåget gör uppehåll/väntar, så kan det fungera. Jag vill minnas att en Passing Path betyder att tåget, i vars tågväg du lägger Passing Path, skall omköras/mötas av annat tåg, d.v.s. någon form av "väjningsplikt". Tåg som då inte har Passing Path inlagd i sin tågväg får då företräde.
- Häger du med ? Prova alltså att lägga in en Passing Path på spåret där tåget skall vänta/möta annat tåg genom att lägga Passing Path mellan närmast bakom- och framförvarande växel. Förstår jag dig rätt bör du lägga in en Passing Path på tåg B vid station C (kanske även för tåg A). I och med att tåg C inte har någon Passing Path i sin tågväg bör det få "företräde" in på stationen (såvida inte spåret är blockerat).
Ibland måste man också trixa lite med avgångstiderna. Det verkar som om tåg som avgått först ibland har företräde här och var.
För övrigt får vi hoppas att MSTS uppgraderar "den lilla tågklareraren" som inte verkar vara vid sina sinnes fulla bruk. Jag tycker nog att tågvägar för möten skall gå att ställa på enbart en signalsträcka om så är fallet. Som det verkar nu måste det nästan till ett avstånd på en eller två hela stationssträckor, men de kanske utgår från någon amerikask norm ?? / Mvh Zäta
Edited by - Zäta on 03 August 2002 18:53:42
|