Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-05, 16:47   #201
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Den förbindelsen finns med i de spårplaner/kartor SVoyager och Compudoca har fått.

Att det dessutom är en häftig upplevelse att åka i förarhytten nerför denna branta backe är kanske svårt att få in i ett simulatorprogram. Om man gjorde backen lika brant som den verkligen är skulle nog de flesta klaga på att det är omöjligt att köra där.
/.../
Den backen är svårkörd men ska det vara realistiskt så ska det! Och visst är det en häftig backe att åka nedför i förarhytten! Extra roligt är det om inte TLC3 är med på noterna utan man får stopp i signalen längst ner. Det är ju kurva och skymd sikt.

Jag har på min testbana, en kraftig omarbetning av Compudoc's Toronto-bana, lagt in några rejäla backar, bl.a. en nedförsbacke som slutar med en stoppsignal p.g.a. att man inte har tågväg. Det är svårkört men när man lärt sig körtekniken för C20 går det alldeles utmärkt att snyggt bromsa nedför backen och stanna vid signalen. Detsamma gäller stoppsignal i brant uppförsbacke. Det gäller att inte börja rulla bakåt. Än så länge går inte C20-modellen i nödbroms vid bakåtrullning som förebilden gör men det kommer säkert snart.

Och visst är det tråkigt att en del tyligen uppfattar banan och C20-modellen som leksaker när syftet är att göra realistiska modeller som ska ge användaren en upplevelse av hur det är i verkligheten.

Rc1166 och jag har under åren haft många tillfällen att helt legalt åka förarhytt i t-banan. Jag tror han instämmer med min uppfattning att det är en häftig upplevelse och att C20-modellen ger en väldigt realistisk känsla av hyttåkning. Tyvärr är ju hyttåkning numer i princip förbjuden men SVoyager fick tillstånd för att kunna göra sina ljudinspelningar, dom är gjorda under helt godkända förhållanden.

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2008-01-05 klockan 16:49.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat