Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-08, 21:30   #8
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Hallå på er! Lyfter upp denna tråd nu.. Efter lite tänkande fick jag så till det.
Bifogar en bild på hur det ser ut just nu med lite landskap byggt också=) Bakom kameran följer en 90 graders kurva och ganska direkt efter den kurvan tänkte jag förlägga banans andra station där resandeutbyte kan ske.

I alla fall, för att få till toppkronorna gjorde jag helt enkelt så att jag satte ut lösa scenery-stolpar som jag enbart satte ut toppkonsoler på, stolparna placerade jag så dom göms i fackverket. Tyvärr finns där ett betongfundament vid varje stolpe men man får väl låtsas att det är missbildningar på bron. Eller något.

När stolpen sedan placerats ut, med vald textur och toppkonsol (I mitt fall trefas hög) höjde jag så upp stolpen till lämplig höjd*
så att toppkonsolen sticker upp ovanför balken. Sedan satte jag ut lösa paralella återledarisolatorer (Finns under scenery, objekt) och placerade dom strax under toppkonsolen.
Därefter började jag tråddragningen, ett himla pyssel att få till trådarna rätt... Men bra, det blev det till slut!

*Observera här att jag inte sänkt marken innan jag började elektrifieringsarbetet. Skulle bli ett helsike att mixtra annars. Så behåll marken oförändrad innan tråddragning är klar

Här är alltså en bild på hur det ser ut nu med lite landskap byggt. Jag är nöjd iaf!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Fackverksbron_elektrifierad_Jamtlandsbanan_TRS2006.jpg (119.0 KB, 89 visningar)