Flyttar resonemanget med mig själv, från downloads tråden hit.
Citat:
Ursprungligen postat av svenolov
.....
2. Repeterande försignalsbesked (som jag skrivit om i html-dokumentet) är nu införd. Om någon inte har upptäckt att försignalen vid startpunkten i demo 3 visade fel signalbild (vänta kör 40), så kan jag tala om det nu. Försignalen visade infartssignalens "SignalState" (vilket är den status som en autopilot ser), som i det här fallet är gul. Men med den nya införda funktionen visar försignalen infartssignalens försignalsbesked, vilket är det riktiga. Eller? Det kan kanske diskuteras, den ska kanske visa 'vänta kör 40', i det här fallet? Får ta upp det med Tomas...
Den situation jag beskriver i html-dokumenet gäller i alla fall, när den repeterande försignalen ligger efter infartssignalen. Här är det en tvärtom situation, som jag inte är riktigt säker på hur man ska hantera.
.....
|
...eller den kanke rentav ska visa 'vänta kör', vilket borde vara det mest rimliga.
EDIT: Frågan är besvarad av Tomas. Fristående försignal försignalerar alltid huvudsignalsbeskedet i huvudsignalen. Alltså, det sistnämda alternativet i detta fall.