Visa ett inlägg
Gammal 2002-08-07, 20:11   #4
Axelthorpe
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Ronneby, , Sweden.
Inlägg: 151
Skicka ett meddelande via ICQ till Axelthorpe
Standard

Citat:
quote:
skall finjustera den, men vet någon varför det blir så konstiga nyanser i spelet, men inte i tgatool, när jag tillexempel ritat till smuts, och ser skit bra ut i paint och tgatool så ser det helt skevt ut i msts..??

Om du använder transparetitet? (=genomskinlighet) på texturer (i det här fallet: fönstren) så klarar bara spelet 256 färger eller 16 bitars färg, (minns inte nu), det är iaf lägre än det man ser i ritprogrammet, därför saknas massa nyanser inne i spelet.

Hoppas du förstår vad jag menar, det är iaf riktigt irriterande när man målat något som man tycker är i perfekt färg inne i ritprogrammet, med lagom mycket smuts/skugga eller liknande, sen inne i spelet blir hela objektet i samma färg, eller med konstiga fält pga den bristande färgpaletten. Dåligt tycker man.

Leffe
thorns@telia.com
http://m1.457.telia.com/~u45703849/

Edited by - Axelthorpe on 07 August 2002 20:12:32
Axelthorpe besöker inte forumet just nu