Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Ehhh...., 910 och 920 är väl tvärtom:
910 Övningståg
920 Arbetståg (Finns det arbetsfordon med IDTS-utrustning?? C13H-vagnarna blev ju av med sin utrustning när dom klassades om till arbetsfordon.)
Att Högdalen och Liljeholmen har flera olika koder kan nog bero på att det är skillnad på om man ska vända eller gå in till depå. Tror jag, i alla fall.
//Lars S
|
Att Högdalen och Liljeholmen har olika dest.koder är ju för att vid vändning t.ex i Hagsätra och sen ska den gå hem till HÖ(depån) så måste vänder de ju norrut, och då behövs ju det en egen kod för färd till Högdalen riktning norrut(kod:113), vid ank Höd så skyltar man ju Högdalen söderut(kod:114) för vidare resa in till depå.
För Liljeholmensfall så går ju tågen som normalt bara går till Lih söderut och då behövs en kod för resa mot Liljeholmen om man ska norrut, dvs sista tåget från Norsborg går ju hem via Aspudden och vidare till NA så därför behövs ju en kod för båda riktningarna.
Hoppas det inte blev allt för krånligt nu..
Lars S: Det är möjligt att det är så, hämtade bara listan från SSS forumet.
Conny: Åh fasen, jag känner till vad man får för skyltar om man sätter E/G efter dest.koden sen finns det ju "snabbtågs" bokstaven som kan visas på idts skyltarna när tumhjulet glappar.