Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-17, 12:17   #2
Julian
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard

Hej! Jag minns att jag tyckte trainz 2006 var ganska enkelt i början. Dels att det finns ett eget program för nedladdning (CMP). Sen så tycker jag att det är enkelt att bygga rutter, till skillnad från MSTS. Fast det är 100 gr mer komplicerat att bygga rutter i MSTS så blir det nästan samma standard på banorna (enligt mig). Så av mina erfarenheter så tycker jag du kan välja TRS 06. Till TRS finns ju svenska tåg-skivorna som du borde köpa till. Då kan du få mycket mer svenska landskap och det blir roligare. Ett tips är att köpa den häftiga kontrollen så du kan styra utan tangentbord. Här finns den att köpa

http://www.raildriver.com/products/

Trainz och MSTS ligger på ungefär samma pris. Om du vill testa båda spelen så rekommenderar jag dig att köpa båda. Dom är realistiska och roliga båda två, men jag tycker somsagt att som nybörjare så är Trainz bättre. MSTS kan vara väldigt svårt. Sen finns det ju fler simulatorspel som KRS. Det har jag inte kört så jag kan inte säga nåt om det. Men du väljer såklart själv vad du vill köpa

Lycka till med spelandet
Julian besöker inte forumet just nu   Svara med citat