Citat:
quote:
Det är bara ett litet problem med det, containertexturerna är nämligen mina, och jag har inte gett tillstånd att använda dem. Här nedanför ser ni först en av Repairmans containertexturer och under det en av mina originaltexturer. Som ni ser så är Repairmans texturer, frånsett det att ett par bitar av dem är flyttade några pixlar, exakta kopior streck-för-streck, pixel-för-pixel, av mina containertexturer. Det finns inte en chans i världen att två personer var för sig kan göra exakt likadana texturer!
|
Jag var vänlig nog att skicka med färdiga mallar för ommålning i en del av mina paket med europeiska containervagnar. Men jag hade tänkt mig att man skulle respektera min copyright och följa de regler jag angav i readme-filen, nämligen att jag skulle få credit för att man använt mitt jobb.
Det här är en del av texten i min readme-fil, och det jag skriver är definitivt inget sk'ämt....
"This model is freeware. You can use it for free for your enjoyment, but you CAN NOT sell it, lease it, use it for barter or trade or use it in any other way where you make money off of it without my written consent (which BTW would cost you mucho dinero). The fact that I've decided to give it away as freeware does NOT in any way affect my copyright. It's free as in you not having to pay for it, but IT IS NOT FREE AS IN MEANING THAT YOU CAN TAKE IT AND TRY TO PASS IT OFF AS BEING YOUR MODEL, OR YOUR TEXTURES! If you steal my 3D-model or my textures I WILL find out, and I WILL notify each and every train-sim forum on the net that you are a scoundrel and a thief and cannot be trusted. If you steal my stuff in order to make money from it I WILL take you to court and sue you for every penny you make off it.
I have included templates for repainting the containers so by all means feel free to paint it any way you like but don't "forget" to give me proper credit...."
Och här är en av mina malltexturer:
PS. Det användarkonto jag postade med igår har spärrats av någon admin (ingen nämnd och ingen glömd) så jag fick skapa en ny. Vilket är något fånigt eftersom jag rimligtvis måste få kommentera andras stölder av mitt material. Eller hur? Så administratören skulle bespara sig själv en del jobb genom att sluta med sitt trams.