Okey... Första tipset.. Backup-a rutten, så du kan pröva drastiska o brutala operationer... Går det fel, så börjar du bara om med den inkopierade backup-en..
Då så, nu har vi säkrat rutten. Försök ta bort de objekt som inte riktigt vill rätta in sig i ledet.. Ta bort spåren runt växeln och se om det går att ta bort den.. Eventuellt kanske en editering i world-filen kan bli aktuell, för att få bort den..
Andra tipset... Gör inte spårläggning med signaler med i spårplanen.. Signalerna sätter man dit när spåren är lagda, för att inte äventyra att tdb kommer i osynk med world-filerna. Jag sätter inte dit perrong-definitioner, bommar etc heller, innan spåren är lagda klart.
Tredje tipset, dynamiska spår... Dom ska du vara lite försiktig med, dom verkar sätta verktygen på prov ibland.. Undvik att placera dynamiska spår för nära varandra, undvik kombinationer dyntrack - växel - dyntrack. Håll antalet dyntrack nere, fundera på bra spårplanslösningar som inte tar så många dyntrack.. Det har skrivits en hel del om dynamiska spår här i forumet, så använd sökfunktionen, så hittar du.. Ett annat ställe du kan kika på är:
http://forum.wendel.nu/viewtopic.php...2ac51e2416bce3
Om man vill göra spårplaner som är mer verklighetstrogna, så är Xtracks att rekommendera. Du får många nya spårbitar som är nödvändiga om du ska göra verkliga spårplaner. Du får t.ex möjligheten att lägga dubbelkorsningar, en växeltyp som inte finns i original.
__________________________________________________ __
_____/Mats A