Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-05, 10:59   #8
MatsS
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Tack för berömmet allihop. Jag är positivt överraskad att det fungerat så smidigt på andra maskiner och att dokumentationen var begriplig.

Citat:
Precis efter att tåget passerat växeln där spåren går ihop så stängs vägskyddet igen och förblir stängt ända tills tåget åkt ut ur huvudtriggerns område. Går det här att undvika på något sätt?
Jag kan inte riktigt se det framför mig men kan det vara så att växeln stänger ute triggern? Man kan behöva placera ut en trigger på varje sida för att täcka upp båda växellägena (om det är det man vill). Det går att överlappa triggarnas område. Det luriga är att öppningstriggern inte kan ligga i en position just där två huvudtriggers överlappar varandra. Det beror på att logiken inte kan bedöma om det är en överlappning eller två tåg inne i vägskyddet.

Citat:
Så vitt jag kan bedöma så fungerar dina triggers i 2006. För visst ska det väl se ut som på följande bild?
Det där ser riktigt snyggt ut! Jag känner lukten av nyslaget hö då jag ser den. Enda är att väggivaren kan ha en kortare variant, bilarna stannar normalt innan cirkeln. Men det gäller ju tyvärr bara TC i nuläget. Att triggarna funkar i ditt 2006 bekräftar att jag har något fel i min 2006-installation. För du har inte redigerat något i config?

Citat:
En huvudtiggers är det som förgående inlägg visar?
Ja, det är den gula i den bilden. Man måste minst ha en sån för varje övergång.
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat