Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-06, 21:38   #29
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Prövade med flera triggers som överlappade varandra, så att bommarna gick ner ett bra tag innan tåget kom. Så på den biten vart jag nöjd. Men det tråkiga var, att öppningen av bommarna blev först efter att tåget hade åkt förbi den sista triggern.
Vad jag önskar, är att bommarna går ner på ca: 2 km avstånd och upp efter ett par hundra meter.
För närvarande, så lyckas jag bara med det ena. Antingen att få långt avstånd för att få ner bommarna, med nackdel att bommarna går upp sent eller ställa radien på 500 och få tågen som kommer i 160 knyck att bromsa upp innan övergången och få bommarna att gå ner efter ett par hundra meter efter att tåget har passerat.

Jag misstänker, att det är Trainz i sig själv som inte klarar av att läsa en större radie på triggern än 500 meter. För annars, så hade nog MatsS redan ordnat detta eller är det så, att man kan ändra avståndet i configen så att den blir större?

Annars så är jag helnöjd med paketet och alla dess varianter. Med lite klurande och en massa tester, så kanske man får det att fungera som man vill.

Tack Mats.

Senast redigerad av Bengan den 2008-08-06 klockan 21:40.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat