Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-20, 18:05   #7
Byggare Bob
Guest

Thumbs up Liten recension

Har nu kört den "tyska" versionen av ETS, och jag måste säga : WoW...

Inte nog med att grafiken är helt underbar, spelidén är också helt annorlunda.

Istället för att "Europa öppnar sig under dina fötter", så måste du "öppna upp Europa under dina hjul", d v s ditt "åkeri" måste ha pengarna för att kunna expandera (annars kommer du inte över gränsen...).

Du börjar med välja landet som du vill starta ditt åkeri i (Tyskland eller Frankrike)och sedan att gå runt hos lastbilshandlaren och "köpa" din lastbil (det finns inget begagnat att köpa dock), och sedan är det bara att köra mellan Berlin, Frankfurt och München. När du sedan har skrapat ihop så pass mycket pengar så att du kan "expandera", så väljer du ett anslutande land (t ex Holland, Frankrike eller Polen) och kan på så vis köra längre sträckor och få in mera pengar.
detta innebär att det kostar "multum" att öppna upp hela Europa. Själv har jag kört i tre veckkor och bara öppnat upp Frankrike (55.000 €). Polen

Dessutom så måste om du vill tjäna stora pengar, en speciell "bränslelicens" som kostar 25.000 €. Denna licens ger dig rätt att frakta bensin och diesel som ger bra mycket mer än det vanliga fraktgodset.

Du skall även uppnå vissa mål (levels) under spelets gång, t ex att frakta så många ton gods hit och dit, skaffa en större lastbil (typ B), expandera i si och så många länder etc.

ett spel som jag iallafall anser SCS har lyckats med, då det ställer lite utmaningar.

Hur är spelet att köra då?? Jodå lastbilshytten gungar under färd, och det regnar också (fast inte lika ofta som i 18 WoS).
Än har jag inte hiottat några vintervägar, men det kanske kommer i Skandinavienuppgraderingen). Tyvärr så blir spelet dock ganska monotont då det bara i princip är motorvägar mellan städerna. hsde varit omväxling med småvägar också.

Men jag kan klart rekommendera spelet.
  Svara med citat