Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-12, 16:19   #9
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Lite frågor om Svoyagers C20/Tunnelbana

1: Vilken destination har vilken kod? Skulle vara bra att ha en lista så att man snabbt kan ställa in.
2: När jag bygger egna sessions på tunnelbanelinjen finns inga hastighetsgränser, utan det är hela tiden 65 km/h. Hur fixar man detta?
3: Ofta kommer det upp en ruta som heter "Fatal Error" när jag ska aktivera tåg o hytt. Sedan stängs Trainz av. Varför?
4: Finns det något enklare sätt att öppna dörrarna än att gå till knapparna på bakväggen?
5: Varför går inte passagerarna på tåget när jag stannar?
6: Varför kan man inte få upp inställningarna för passagerarmängd till A/B enheten?
För övrigt en mycket fin skapelse!
1. Har du fått svar på. Att vissa destinationer har två koder beror på att man kan komma till den destinationen från två håll.
2. Grundhastigheten i TRS är 40 mph/65 km/h. Vill du ha andra hastigheter får du sätta ut hastighetstavlor. Använd då gärna osynliga sådana så blir det lite som att köra med ATP/ATC.
3. Har aldrig råkat ut för det.
4. Ja, knapparna på vänster och höger förarpanel.
5. Du måste ha tänt belysningen i tåget (reglage högt upp på vänster bakre hyttvägg).
6. Bra fråga.
I övrigt tycker jag du ska läsa den lååånga tråden om C20-modellen - där finns mycket att läsa - liksom C20-tråden på Aurans forum.

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat