Ämne: Uppsnappat...
Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-10, 19:25   #29
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

För att skapa intresse behövs det helt enkelt svenska lok och vagnar till en simulator, så enkelt är det. Hade vi haft massor av banor och lok/tåg till BVE så hade många många suttit med BVE idag...

Det hade varit väldigt trevligt att för ett exempel ha följande klart när MSTS-2 kommer
Vi pratar högdetaljerade modeller

X7-X8-X9
X1
V3
Mg
T42-T43-T44
Rc
X2000
Ua
X60
X40
Y32

Många av modellerna ovan har inte sett dagens ljus trots 7 år av idellt byggande så jag tror inte att vi får se dem i framtiden heller. Tänk också på att det blir inte enklare att göra modeller. Sen ska man inte förglömma att det ena utesluter ju inte det andra. Payware är en het potatis här i sverige fortfarande trots att det fungerat utmärkt i andra länder...

Hur som helst håller jag på och undersöker lite men tyvärr är nog marknaden alldeles för liten i Sverige. Har räknat på vad en CD med 5-8 modeller på skulle kunna kosta och det är en mycket hög produktionskostnad. Målet jag har skulle inte vara att tjäna pengar utan att allt skulle gå +/- 0, bara så att 3D-proffset får sitt. Det som är problemet är volymen. Man måste sälja omkring 800 - 1000 ex av en CD för att få ihop och att CD-priset ska bli tillräckligt bra

Ett annat sätt hade kunnat vara liknande som som MJ-tillverkarna kör med att man erbjuder en modell och så får intressenterna teckna sig för modellen och när tillräckligt många tecknat sig så börjar tillverkningen går den går +/- 0

Och som sagt. Vinsten skulle bli att oavsett simulator man kör så skulle modellen bli tillgänglig där

Nåväl... det är nog mest jag som drömmer om visioner som aldrig kommer se dagens ljus... Finns det inget EU-bidrag eller stipendier man kan söka för att digitalt bevara äldre lok och vagnar?

Senast redigerad av Fredrik den 2008-12-10 klockan 19:27.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat