Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-26, 13:05   #33
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Nu har det ju blivit lite OT i denna tråd, men vill säga vad jag tycker om tv-spelen ändå, då jag har 360, har haft Wii och kompisen har PS3....

360 - är en konsoll jag är mycket nöjd med. Den låter en del, men med lite ljud på stereon så funkar det. Dessutom finns mycket spel och till bra priser (jag har köpt många för 200-300kr). Inte dom senaste, men heller inte dom äldsta!

Wii - tröttna jag fort på. Visst är sportspelen jäkligt kul, men kräver att man är några stycken som spelar. Sen är det sämre upplösning, vilket inte gör något på barnspelen. Men man saknar bättre upplösning på dom andra spelen...

PS3 - har jag bara provat lite grann. Har den absolut bästa kontrollen! Kompisen har dock sagt en del...dyr konsoll, dåligt med spel, dyra spel och en blu-ray som nästan aldrig används. Har ångrar lite att han inte köpte en 360 säger han!

Bildmässigt så tycker jag att det inte skiljer speciellt mycket mellan 360 och PS3. Medan Wii är mycket sämre...tack vare lägre upplösning.

När det gäller blu-ray så blev jag inte imponerad alls. Lite bättre än vanlig dvd, men inte mycket. Inte värt merkostnaden enligt mig! Kanske det blir bättre med en stationär blu-ray spelare????

Jag har en hd-dvd (gav 99kr för den ny) till 360 och den ger avsevärt mycket bättre bild. Kan inte förstå att blu-ray vann kampen och att det inte ges ut fler filmer till hd-dvd!? Har dock ett 20-tal filmer...

Till slut så kanske ska sägas kompisen och jag hade liknande tv, när jag skaffa 360 och han PS3 (40 tum lcd-tv). Nu har han en 50 tum plasma och jag kör 360 på en hd-ready projektor.

OBS! PS3 har HDMI, iallafall min kompis PS3!

Senast redigerad av Pierre den 2008-12-26 klockan 13:08.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat