Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-19, 21:19   #5
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hur tycker ni det ser ut?


Nu är hela Appleford klart komplett med hastighetssättning (som jag svurit MYCKET över...).


Mötestplats mellan Appleford och Didcot Parkway. Alla signaler är alltid på höger sida om det spår som den gäller (enligt denna rutt. Hastighetsskyltar är på lite varierade sidor se nedan hur de gäller.

(gul triangel) "50 ->" = Framtida hastighetssänkning på detta spår
(gul triangel) "<- 50" = Framtida hastighetssänkning på detta spår

Pilen behöver man egentligen inte bry sig om. Står skylten till höger sida om spåret kommer den att peka åt vänster

(röd cirkel) "50 ->" = Ny hastighet startar from här på detta spår
(röd cirkel) "<- 50" = Ny hastighet startar from här på detta spår
(röd cirkel) "<- 50 ->" = Ny hastighet startar from här på två spår (finns vid oftast vid växlar)

Ibland finns det skyltar utan pilar vid enkelspåriga sträckor, men dessa gäller självklart det enda spår som finns

Kommer det en röd skylt innan en växel har den oftast inte två pilar, utan det är oftast om man redan passerat en växel. (ex på första bilden i detta inlägg) på mötesplatser är det dock alltid två pilar även innan växlar (se bild två)

Vid möte växlas tåg från Appleford in på sidospår och tåg mot Appleford passerar!

Kommentera gärna nu!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat