Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-21, 01:10   #18
pussgurkan
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Standard Ett genmäle

Jag har trainsimulator,trainz 2004,06,09 samt railsim
jag vill nog påstå att valet av sim beror på vad man vill göra
bygga rutter, bygga objekt eller bara köra runt
Sen är det naturligtvis viktigt att välja simulator beroende på
hur kraftfull dator man sitter på, ingen ide att köpa 09 eller rilsim om
man har en gammal pensionerad harv.
Glöm ej heller att valet är beroende av vilket OP man har i datorn
att dömma av genmälet i forumet bör man nog välja 09 eller RS om man kör Vista.
vill man bygga modeller så avgör vilket 3d program man har valet av sim.

Efter att kört runt och byggt lite måste jag påstå att 09 förmodligen har störst potential för framtiden framförällt med den nya exportmotorn till 3Dsmax
upp till R8an detta i kombination med kapacitetsökningen av polygoner och det nya sättet att jobba med texturer ser väldigt lovande ut.
Men glöm ej att de mesta som nu ligger ute är bara 06 grejor som snyggats till litegran.
Det är däremot väldigt viktigt för 09ans framgång att nya och rätt utförda saker kommer upp på nätet gammalt material som fixats till gör ingen glad.
Ytterligare en eloge till Aurans nya utvecklingsforum för 09an det sparar många timmar i utvecklingen av nya modeller

Ang DLS så har jag väldigt sällan några som helst problem (kan vara beroende på att jag har FC ticket) och att jag unviker de tider när alla "småglin" förlåt uttrycket kommer hem från skolan och börjar tanka ohämmat.
Glöm ej att många gånger ligger inte felet hos Auran utan på den internetleverantör man har kapaciteten över Atlanten är många gånger löjligt låg och som bekant så är det ju inte bara tåg som laddas hem från USA.

Fördelen med det system som Tranz (DLS)har är att många Kuid används i flera saker, lek med tanken att du laddar ner 100 olika objekt i MSTS måste du ladda ner ALLT 100ggr i Trains laddar du ner 1 ggn därefter fyller du på med de delar som är specifika för varje modell Kolla ex JK växlar och spår till trains 1 nerladdning av texturerna till ett 50tal olika modeller

Senast redigerad av pussgurkan den 2009-01-21 klockan 01:23.
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat