Ämne: Gmax?
Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-02, 19:24   #9
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne
Man kan säkert använda exportern till gmax och skapa objekt till 2006 och sedan ta in dem i 2009. Men vad man får är ett 2006 objekt i 2009 och då kan man väl lika gärna vara kvar i 2006? Om man går andra vägar än gmax in till 2009 kan man få objekt som är väsentligt mycket mer detaljerade. Låt oss ta ett par exempel.
Denna bild visar hur räls ser ut i 2006: http://www.ts2009.com/images/screens...arty_track.jpg
Denna bild visar hur räls kan se ut i 2009: http://www.ts2009.com/images/screens...lt%20track.jpg

Tittar man på lok så är det lika tydligt där.
Denna bild visar lok i 2006 och 2009 sida vid sida: http://www.ts2009.com/images/screens...de_by_side.jpg
Och så där ångar det på med alla objekt. Man kan få betydligt mer detaljerade objekt till 2009 om man går den andra vägen än gmax och export till 2006.
Dom där bilderna har jag sett förut, men vad hindrar en från att göra det i gMax, det går väll att göra mer detaljerade mesher där? Och det är ju delvis TS2009's nya rendermotor som gör att det ser ut sådär eller? Men så stor skillnad är det väll inte på gmax och 3DsMax? Jag är säker på att dom modellerarna på denna sida knappt använder någon av dom knappar som bara finns i 3Ds som inte finns i gMax. Och nu när man har bättre datorer kan man göra saker till trs 2006 som är mer detaljerade och datorn klarar av det. Förut löste man ju det mesta med "kulisser", bumpmappar, eller i texturen, vilket man inte behöver lika mycket idag.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat