Citat:
Ursprungligen postat av MartinO
Avundsjuk? Nej absolut inte, då har du missuppfattat mig totalt. Jag kan liksom de flesta andra låna en slant och köpa en fabriksny bil om jag vill så oroa dig inte för det  Skriver man att man köpt en ny bil är det en sak, tjatar man om fabriksny, pengar och sådant är det skryt... och det begriper jag inte!
|
Nej nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Jag har då inte skrytit enligt mig. Jag råkar vara infernaliskt bilintresserad så det händer tyvärr att jag kanske går in för mycket i detaljer angående allt om bilar. Jag vill direkt påstå att jag skryter inte om saker och ting. Det enda jag nämt i pengar är hur mycket rabatt jag fick samt bilskatten om året, om det är skryt så är jag inte alls beredd och hålla med. Varför skulle jag skryta när jag vet att ett bilköp alltid är lika med förlust? Att man får rabatt är väl kanske inte något man skryter med? Däremot är jag glad att jag fick en såpass generös rabatt som jag fick. Får man inte vara glad för att man snart ska bli bilägare eller vad?
Jag känner att jag gjort ett mycket bra bilköp, jag ville dela med mig av min glädje över detta men om du ser ner över detta, så visst gör det men du behöver ju inte hålla på och kasta ut spydiga kommentarer över detta. Du behöver inte läsa det du inte gillar. Trodde du hade bättre omdöme än så, redan efter SJ Praotråden började jag undra, nu är jag riktigt skeptisk...