Jag har några synpunkter på ditt svar, Janne.
Citat:
quote:
Citat:
quote:
Över till vad som gör Trainz dåligt: jag har inte Trainz, så därför är det svårt att svara på den frågan. Man kan däremot vända på den och fråga sig: varför har jag inte köpt Trainz? Det självklara svaret är att min dator inte orkar med det, men även om den hade gjort det hade ett köp inte varit självklart, eftersom:
|
Jag kör Trainz med en 800mhz 256mb ram och GF2 MX 32mb och det går rätt skapligt.
|
1. Vad du har för dator och hur Trainz flyter på för dig är egentligen ganska ointressant; går Trainz inte att köra på min dator, hur gärna man än vill.
Citat:
quote:
Citat:
quote:
* avsaknaden av aktiviteter. Att bara köra tåg för körandets skull roar inte mig.
|
Ett känt problem, det finns visserligen en mängd rutter men inte många efter Svensk förebild. Lika få Svenska aktiviterer av samma orsak. Vi är egentligen för få som kör Trainz i Sverige. Tyvärr resonerar många att eftersom det inte finns så många rutter/aktiviteter så köper jag inte spelet. Med andra ord vill man inte själv bidra till kollektivet utan bara köra på vad andra skapat. Inget ont i det, men ju fler som bidrar desto större blir mångfalden.
|
Visst är det bra att själv bidra till att göra ett spel bättre, men för exempelvis mig som är lite "slö" av mig och inte gör några aktiviteter är det alltså ett minus. Vilket det är för alla andra också, eftersom jag antar att inte alla är villiga att göra alla rutter/aktiviteter själva...
Citat:
quote:
Citat:
quote:
* modelljärnvägsinriktningen. Modeller i all ära, men vill man köra modelljärnväg gör man det på riktigt!
|
Smak och tycke och i ditt fall andrahandsuppgifter. Jag har inga som helst problem med att inbilla mig att jag kör tåg i Trainz.
|
Och jag som trodde att denna tråd var skapad för att få just fram folks personliga åsikter om Trainz... Förresten, vad menar du med andrahandsuppgifter?
Citat:
quote:
Citat:
quote:
* grafiken. Åtminstone vid introduktionen låg grafiken hos Trainz klart under Train Simulators. Nu med SP3 och allt snack om att Trainz var "optimerat för framtidens datorer" kanske Trainz ligger bättre till på den fronten... vad vet jag?
|
Ja, andrahandsuppgifter igen då. Idag är grafiken lika bra som i dom andra bra simulatorerna.
|
<font face="Verdana, Arial, Helve