Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-27, 15:54   #3
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Jag har ingen koll på stockholmstunnelbana rutten, men jag är villig att ge dig den hjälp jag kan ge.
1. Ja, man måste ha ett scenario/session. Det är i den filen som alla uppgifter om hur byggnader/vagnar/lok med "scriptruta" är konfigurerade samt var och hur tågsätten ser ut.
2. Sätta ut tåg, man skulle kunna skapa ett tågsett spara det så att du får vagnarna åt rätt håll och så och sedan trycka på tunneln ungefär där spåret ligger. Annars kan du placera ut tåget på en otunnlig plats och sedan dra in det dit du vill ha det.
3. Ja, det går att få passagerare att stiga på/av. För att detta ska funka måste plattformarna/spåren samt loket och vagnarna vara inställda för det samt att det måste vara inställt i sessionen. Vet ej om banan och tågen är gjorda för det i denna rutt. Har du trs 2006 så kan du kolla in banan wadalbavale line av Cardiff workshop. Där finns sk interaktiva passagerarplattformar där man ser personerna både på plattformen och i vagnarna.
4. Att ge lokförare order går att göra. Både i surveyor och när man kör. Det går även att göra tidtabeller och sedan få föraren att köra efter dessa (Jag vet dock ej hur man gör detta.) Ge order gör man i den lilla rutan längst ned på skärman när man kör. Tryck på pilen för att lägga till en order. Lokföraren utför sedan dessa i ordning. I surveyor går du in på rules och sedan väljer du driver rule och trycker på edit. Då kommer det upp en ruta då du kan hantera förare, byta förarnamn och ge dom lom samt order.
5. Resterande frågor finns det nog svar på någonstans här på forumet. Sök!

Hoppas du har lärt dig något