Att vara anställd igenom ett bemanningsföretag är det sämsta man kan vara. Ja, jag vet, då jag varit uthyrd (på uppdrag) genom Lernia bemanning. Finns ingen trygghet alls (precis som arbetsgivarna vill ha det) och man kan sägas upp när som helst och det behöver inte finnas nån orsak. Och vill ditt bemanningsföretag att du ska jobba en vecka här och en vecka där, så är det bara bara att gilla läget!
Kan mycket väl vara att han fick gå p.g.a. sina åsikter, men jag tror knappast dom sa det, utan det har han sagt för att han är sur för att han fick gå. Däremot kan inte bemanningsföretaget säga upp honom närsomhelst. Efter nyår trädde nya regler igenom, då får man alltid ett kontrakt hos bemanningsföretaget på 6 månader.
Själv blev jag av med både platsen hos dom jag var uthyrd hos och bemanningsföretaget (arbetsbrist hos båda). Dom nya reglerna fanns inte då! Men några månader senare, så anställde dom jag varit uthyrd till på nytt och då gick jag dit och blev anställd (tills vidare) av dom...
Senast redigerad av Pierre den 2009-03-12 klockan 12:24.
|