Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-14, 15:03   #89
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
... Det är lite jobbigt, att det är 2 som håller på att scripta på "en och samma" funktion.. MatsS vägskydd är ju trevligare ("enklare" att placera ut, då man kan bygga dom som man vill)
Men din scriptning verkar vara snäppet vassare.. Så det vorde ju trevligt om ni slogihop era klocka huvuden
Vi ska anpassa MatsS vägskydd till de Svenska signalerna. Både han och jag har tagit upp frågan. När det gäller enkelheten att placera ut objekten är det ingen skillnad. Det är bara det, att det inte finns några modeller ännu som är anpassade till mina skript.
Alla modeller/komponenter som Mats har gjort går att anpassa enkelt till skripten. Det är bara frågan om vart vi ska lägga gränssnittet, för att utnyttja båda systemens fördelar. T.ex., mitt system behöver varken spårledning eller logikenhet för att uppnå samma grundfunktioner. Logiken finns i vägsignalen (vsi). Mats har en del andra specialfunktioner som styrs från hans logikenhet och som kan påverka funktionen i mina skript, så det måste utredas först innan ett besut kan tas.

Som jag skrev tidigare, en demo är på gång som visar lite av logiken i systemet.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu