Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Hoppas också nån gör om dessa målningar till msts. Fler målningar är alltid välkommet!
|
Målningarna är redan gjorda.
Dom är gjorda på samma grundmall, bara att jag har dubblat upp från 512x512 till 1024x1024.
Det enda som behövs, är att någon som har MSTS. Även har TRS2004 eller uppåt installerat. Sen är det bara, att öppna mapparna i Trainz och plocka åt sig texturerna.
Kan behövas klippas och klistras lite. Då mappningen utav tåget, säkert skiljer sig några pixlar hit eller dit på texturen mellan MSTS och Trainz. Rör sig nog bara om 1 till 10 pixlar åt höger eller vänster, samt upp och ner.
Micke321 har frågat efter texturerna och vill ha dom överskickade, då han inte har Trainz installerat.
Tänkt att skicka över dom, när jag har gjort klart mina ommålningar på X12:an. Där jag har en 5-6 st på G. Kan ta en eller två veckor, innan han får texturerna. Så om det finns någon, som både har MSTS och Trainz installerat. Kan kanske tjuvstarta lite.
Bilderna nedan.
Den övre är mallen för MSTS och den undre är för Trainz.
Som ni ser, så är det exakt samma grundmall.
EDIT: Om någon orkar dutta i, en lite ljusare blå ton och lila. Jämns med det vita. Så syns inte trappstegen i det vita, lika mycket vid framdörren. Gäller även övriga texturer. Har bara inte orkat.