Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-28, 17:01   #1476
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager Visa inlägg
Ahh okej!

Du säger att tåget bromsar för fort då??

Hmm, jag jämförde mellen en film jag spelade in när jag var i hytten när vi tog en c20 på en prov körning och tåget bromsar lika svårt att det bromsade när vi var i hytten. The engine sound fits too.

Det finns bara en sak jag kunde inte göra. Det var att börvärdet "lags" lite. Kanske 0.5 sekund "lag", (om man accelera eller bromsa, det tar nästan 0.5 sekund tills man ser det på hastightetmätaren) men jag kunde inte göra det i TS.

SV

edit: Hmm, kollat igen. kanske en sekund skillnad mellan TS och det riktiga tåg (TS 1 sekund för fort). Det börjar att bromsa för fort (it goes full brakes too fast i think, the time it would take to reach full brakes could maybe be a lill longer. Maybe a small intentional lag on the main controller should fix this, I remember the train having a small lag on this so that could add to the realism. Hmm not sure if i can do that tho, will have to try things)
Ja precis, tåget går fullbromsar istället för smyg bromsar men visst det går att leva med i gues... Sen en annan sak, kamera vinklarna, kan man inte ändra dem så man lättare kan öppna hyttdörrarna från insidan.. För i den n.v versionen om man börjar i förarstolen så är ju kamera vinklarna följande:

Första gången man trycker på "Å" så kommer man till dörrtablån på vänstersida..
Andra gången man trycker på "Å" så tittar man ut genom vänster hyttdörr.
Tredje gången man trycker på "Å" så tittar man ut genom höger hytt dörr. Fjärde gången man trycker på "Å" så hamnar man vid höger dörrtablå..

Förslag till ändring: Byt plats på fjärde och tredje kamera vinkeln istället så att man öppnar hyttdörrarna från insidan innan man tittar ut genom hyttdörrarna.. Hoppas du förstod vad jag mena..
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat