Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-29, 13:10   #15
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Knepig sak det här med pengar.

RSDL är ju ett företag som behöver få in pengar. De som utvecklar spelet må vara entusiastiska, men dom måste ha lön för att överleva.

"Jamen, dom har ju finansiärer ju, dom där found4games eller vad dom heter..."

Visst, men en finansiering innebär att nån lägger in pengar i nått som sedan återbetalas tillbaks med råge, det är ingen hobby för dom heller.

Jag ser det så här;

Jag hoppas att RSDL tjänar bra med pengar och kan ge sina anställda bra löner, samt ha utrymme att kunna rekrytera fler medarbetare, framförallt för utveckling av kärnprogramvaran.

För att; Tjänar RSDL bra med pengar, så finns det goda möjligheter att vi får se både RS2,3,4 och 10...

Och; Tjänar medarbetarna bra, så är det större chans att dom stannar kvar i bolaget och deras kunskap och erfarenhet blir kvar. Till god nytta för simulatorn och vår hobby.

Och; Tjänar RSDL bra, så finns utrymme att expandera bolaget och utveckla både bättre och snabbare och mer...

Och; Om jag funderar på hur många pengar jag spenderat på tågsimulatorhobbyn och slår ut det över den tid som den har gett mig hogkvalitativ avkoppling och nöje, så blir det pinsamt låg kostnad per timme. Även om jag räknar med nån slags skillnadskostnad mellan en standard-dator som jag ändå måste ha och en dator som är god för tågsimulering.

Så, jag kommer gladeligen att pröjsa den peng som RSDL vill ha för RS2 oavsett om det är fullpris eller RS1-rabatterat... Och hoppas samtidigt att RSDL får in tillräckligt mycket pengar för att göra sina huvudmän och finansiärer glada. Då blir det garanterat fortsättning...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat