Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Vadå Cst-Lp? Det gick inte att köra till Göteborg, Malmö/Köpenhamn, Karlstad/Oslo, Nyköping, /Strängnäs/Eskilstuna, Katrineholm/Hallsberg eller vanliga pendeltåg till Södertälje/Nynäshamn heller. Dvs en väldigt stor majoritet av landets persontrafik...
Förstår inte varför du tjatar om citybanan, den byggs ju för fullt för närvarande. Det som behövs nu är en förbifart Stockholm samt en motorväg hela vägen, Stockholm-Göteborg. Även motorväg runt hela mälardalen dvs E18 och E20.
Utöver detta bör det byggas höghastighetsjärnväg mellan samma platser som ovan nämna med ett tillägg och det är Järna-Malmö.
|
Som jag sa så var det bara ett exempel. Jag skrev "Då var det inga tåg som kunde köra Cst-Lp. En stor del av järnvägsnätet söderut från Cst var drabbat."
Det jag sa om Citybanan var också bara ett exempel, men jag tycker att det har tagit lång tid från att idén skapades till byggstarten. Om du tycker att Sveriges regering är så snabba på att fatta beslut om höghastighetsjärnvägar så kanske du kan förklara varför Sverige ligger 20-25 år efter när det gäller höghastighetsjärnväg. Det kommer ju inte ens vara färdigbyggt förrens på 2020-talet. Och att dom nu bromsar upp det ännu mer med att "det är viktigare med bilvägar" gör ju inte att miljön blir bättre.