Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-20, 16:15   #28
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Dag 5 - Måndag

Idag var det riktigt roligt Kan inte avslöja vart vi var förens bildgåtan är löst, men iaf. Det tog några timmar med bil och när vi kom fram var vi först på plats. Alla fick en varselväst och sedan berättade en kille lite om vad det var vi skulle inspektera och det var en mätare som mätte temperatur på hjulaxlarna. Om dom skulle vara för varma skulle driftledningscentralen få reda på detta så att de skulle kunna stoppa tåget så att lokföraren fick inspektera. Aja, sedan kom två personer till varav en var konsult på Banverket och den andre jobbade på Bombardier. Sist av alla kom "kunden" som också arbetade på Banverket. Så vi var totalt 7 personer ute på spåret. Det var bra sikt på båda håll, och det var ju inspektion så jag kunde inte göra så mycket så jag stog mest och höll utkik efter tåg och fotade =)

Spåren skulle vara utrymda 10sek innan tåg kom, och vi hade rätt god marginal eftersom sikten var så lång. Det var rätt blandat med tåg och de kom rätt ofta. Det var allt ifrån reginor till godståg. Reginorna brukade tuta och då gjorde en av oss klartecken genom att räcka ut armen.

Fler bilder kommer senare.

Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat