Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-29, 17:10   #1433
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Tack för kommentar! Jo jag säkrade Global, Sound, Trains och Util på annan plats självklart.
Andra rutter fungerar ju men inte min det är som är problemmet. Innan jag installerade KRS fungerade min rutt bra, det vet jag. Jag försökte leta efter felet med vägarna och spåren. Trädgruppen som Hawk gjorde, installerade jag dem, kan det orsaka detta? Ja jag vet inte hur. Jag har nu MSTS installerat och det är nu originalnivå.
Som ruttbyggare vet jag inte riktigt vilken bin-version jag ska ta. Hade versionen 1.7.010302 innan problemmet kom.
Oki, ja försök att återställa din miljö till exakt den konfiguration du hade när det fungerade. Såklart. Har svårt att tro att Hawks trädgrupp skulle strula, det är ju enkla statiska objekt. Beror ju lite granna på vad det är som händer förståss. Kan du beskriva vad som hände i rutten när du försökte jobba eller köra med den?

Som vanligt, försök isolera problemet och testa under installationsfasen så att man har koll på när saker slutar funka. Gå även in i andra rutter o se om dom fungerar att editera i om det är runt RE det strular.

Jag föreslår även att du antingen kollar version av tsection.dat, så att den som fanns i din säkrade miljö verkligen är den senaste. Ursäkta att jag tjatar om denna fil, men 87% av allt MSTS-strul har med den filen att göra.

Om det går att isolera felet till din rutt, kan man ju alltid kolla på world-filernas datur, för at den vägen kunna minnas vad det va som man gjorde.

[Replik kommer inte under kvällen, då jag är på junta då... ]

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat