Insåg just att pannan är en del av huvudmeshen vilket innebär att den egentligen bara är en halv cylinder (kör med symmetri-modifier) vilket gör det betydligt enklara att försöka få dit några fler små streck.
Angående de där fästena på sotskåpetsluckan så tror jag att han som ritade ritningen en gång i världen inte visste riktigt vad han sysslade med (en tanke jag tänkt tidigare också...)
Jag tvovlar nämligen på att det skulle finnas flera versioner av luckan på en lokserie som endast bestod av 5 lok.
Ska titta vidare på buffertar och diverse mekaniska mojänger. har redan nu stora problem med dimensionerna på grejerna, framförallt på lokets breddled (syns inte så väl på bilderna men det är ett stort gap mellan hjulen och kopplingsstången som jag inte förstår hur det kommer sig

)
Polygon antalet ligger nu utan att jag optimiserat alltför mycket på ca 18000 trianglar och jag vägrar att gå över 20
Angående olika versioner så tror jag inte att jag orkr ägna mig åt sånt (det är svårare att ta bort än att lägga till!) men jag ska anstränga mig och göra den kraftigt LOD-ad