Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Vems tangentbord. Om du läser på Aurans forum så ser man att det är ett stående problem. Om du själv aldrig har drabbats så var bara glad. Jag kan hålla på och ladda ner ett lok från DLS och helt plötsligt är det bara stopp. CM2 har ingen kontakt. FCL är plötsligt inte giltigt. Nästa morgon är allt OK igen. Läser man Auran forum så ser man att folk kan bli både avstängda och förlora kontakten helt slumpmässigt.
gubben50, jag har i min dator en Intel E8600 3,6 GHZ, 4 GB minne och ett GeForce 8600GT med 512 MB minne. Jag kör TC3 och TS2009. 2009:an är dubbelt så stort som TC3 men flyter mycket bättre än TC3. Mycket bättre än TRS2006 också. Jag har även prövat 2007 och den är som 2006. Men som sagt TS2009 är helt klart bättre. Det är bara det att det är samma gamla lok och vagnar som går där. En del verkar vara någon sorts tillbakagång till pre 2004. Det är ju detta jag försöker adressera. TS2009 upplever jag som det bästa Trainz jag sett men de måste ju fyllas med något som motsvarar spelet.
Men finns det någon här på forummet som kan påvisa något som är bättre i TS2009 än vad det är i TRS2006. Jag kan ha missat något men hittills har jag bara sett att det var bättre i TRS2006.
Här på forummet har vi ju en framåt grupp som fått till SJ:s RC lok. Tjusigt och trevligt initiativ men det borde komma med sådana lok i Trainz från början. Auran borde också förse oss med ett större antal hytter. Payware företag kan ju detta så varför inte Trainz. Men ni som har TC3 kan ju se att där kom det med bättre lok och vagnar.
|
Jag refererar givetvis till min egen situation när det gäller DLS, jag kan inte prata för andra. Däremot vet jag några som inte brytt sig om att registrera sig hos Auran och som har mage att klaga på hur dåligt DLS fungerar. Därav de 50 cm.
Det är väl inte upp till oss att påpeka för dig vad som eventuellt skulle vara bättre i TS2009. Det får du liksom komma fram till själv. En del har gjort det och en del andra inte. Vad är problemet? Eller rättare sagt, vad är det du tycker är bättre i TRS2006? Om det finns något substansiellt i det du säger och inte bara klagomål är det läge att informera Auaran. Ge mig en lista och jag ska framföra det till Auran. Jag tror vårt tågforum väger ganska tugnt hos Auran eller hur RC1166?