Önskelista
Rc är långt gånget & T43 ligger ju på arbetsbordet så dessa kan man kanske stryka i sin önskelista för dessa kommer jag att skaffa här på forumet.
Om man arbetade fram en bra modell av D-loken som Mazz lägger en hel del energi på så kanske man har fördel av detta arbete för att kunna skapa.
1. SJ Da av klass för att kunna dra runt timmertågen på linjerna runt Sundsvall och sträckan Sundsvall - Ånge (med delar av stambanan) och vidare mot Östersund
2. SJ Dm i 800 respektive 900 utförandet, 1200-serien kan bli en spinnoff. De som finns idag i Trainz är inget vidare.
3. SJ Ma står högt upp för de rullade här uppe under hela min uppväxt då de tillhörde Ånge driftverkstad.
4. Äldre malmtågslok Litt Oa/Ob och malmvagnar av Mas-typ 1908
5. SJ E10 skulle passa bra med blandade tåg utmed sträckan Östersund - Sveg. (Man fick inte önska sig ånglok, men det gör jag i alla fall)
6. Räknas inte femman här ovan så skulle SJ Oe-Of-Of2 vara mycket intressant som lok. Vad skulle det kosta att betala framtagningen av en sådan modell själv?
El15 finns som modeller från CFR 060 vilka med en liten ommålning skulle kunna hamna i trafik på malmbanan igen...
Jag har aldrig tagit mig tid att sätta mig ner och skapa något till Trainz.
Om man fick tillgång till bra tutorials och matnyttiga tips så kanske äldre malmvagnar vore något att ge sig på som en början.
Finns det någon mening med att skapa fordon i ett vanligt 3D-cad program som SolidWorks och importera detta till 3D-studio max. Man tappar väl relationerna mellan objekten då?
För den som skapar objekt (Fordon) eller ommålningar till Trainz och lägger ut här på forumet så har jag en hel del bildmaterial som man kan få tillgång till.
/Håkan Z
Senast redigerad av Håkan Zaar den 2009-09-02 klockan 13:30.
|