Visa ett inlägg
Gammal 2002-10-18, 08:18   #14
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tågkompaniet lär väl inte gå så bra nu när Connex får ta över Norrlandstrafiken. Mittlinjen blir man väl inte för rik på antar jag....

Viskas om att Mittlinjen skall tillbaka till Länstrafiken, men Connex lär väl ha ett finger med i spelet där med.

Connex har tagit över Kinnekulle banan här i Skaraborg.. Jag tror att det kommer bli sämre än vad det är.

Connex och Linjebuss ingår i samma franska skräpbolag och en sak är säkert, det är att det blir sämre för personalen. Och när det blir sämre arbetsvilkor för dom anställda, så blir det också sämre service ut mot trafikanterna, sen det här med underhåll på tåg och bussar kommer bara att bli sämre och i slutänden drabba trafikanterna med intällda tåg och bussar på grund av vagnbrist.
Det är i alla fall min erfarenhet hos Linjebuss.
På SL-tiden fungerade i alla fall underhållet någorlunda. T.ex. var det en sak som skulle hålla 1000 mil eller 200 timmar. Så byttes dessa saker ut när tiden eller milantalet hade uppnåtts oavsett hur lite sliten saken än var. Idag ska det köras tills saken går sönder. Det blir rena kedjereaktionen. En sak som är sliten, börjar bara slita på en ny sak som i sin tur börjar slita på nästa.
Nä, fy för den här privatiseringen och upphanlingen som har varit. Bolagen tänker bara på att spara pengar och ta nya markandelar. Vad service och personalpolitik är har dom ingen aning om.
Tillbaka till gamla goda hederliga statliga SJ igen istället.

Bengan

Bengan besöker inte forumet just nu