Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger
Man kan använda lok och vagnar som finns på DLS eller på nätet med 600 eller nära 600mm spårvidd (760mm är rätt vanlig även om hjulen kommer att gå utanför rälerna)
Annars kan jag bara säga, övning ger färdighet! GMax är inget undantag. Har hållit(heter det så?  ) på med 3D modellering i gMax i lite mer än ett och ett halft år. Tog mig kanske en månad att lära mig programmet tillräckligt för att kunna göra en vagn. Hade säkert klarat ett enklare lok också då. Man lär sig på vägen.
Spår till 600mm har jag för övrigt gjort och lagt upp för inte så länge sedan. Kolla in Trainz downloads tråden om du inte har laddat ned dom.
Annars kan jag bara säga att det jag sett (och åkt) av JGJ är mycket vackert. Vagn 9 med sin träbeklädnad är den snyggaste 600mm vagnen enligt mig. Så jag hoppas att du tar dig tid att bygga banan. Hus är inte så svårt att bygga så det är bara att sätta igång!
|
> Korvtiger ... Har du åkt Gripenbergsbanan? Den lades ned 1935 och finns inte som museejärnväg.
Men tack för tipsen och de glada tillropen. Jag ska ge mig på Gmax (tror jag, men går det inte lika bra med 3DS?
//Lucidor