Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-21, 14:40   #135
Nigge
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Standard

Bönan, hur går det med uppdaterade versionen som skulle lösa alla mina problem?;-)
Citat:
Hej!
Har äntligen börjat få lite stil på Trainz nu och fått igång Ostkustbanan någotsånär...
Har bara några förhoppningsvis enkla frågor(för er), finns det något sätt att ställa in en tågväg till en destination? eller måste man mickla med växlarna efter man kör, är väldigt svårt att lyckas hitta rätt, under tiden man kör...
tänkte om det finns något script eller dyl för det?
(annars hur gör man för att ändra läge på växlarna i surveyor mode?)

Problemet som gör att jag frågar är att när jag ställt tåget på Stockholm C och åker iväg så får jag rött ljus precis innan Karlberg, verkar inte spela någon roll hur jag ställer växlarna direkt efter Karlberg...(jag har försökt det mesta tycker jag...)
Kan vara så att jag satt tåget på fel spår, men hur vet man isåfall vilket spår man ska använda?

(Sedan märkte jag att Karlberg inte finns som "station" (dom andra har plattformerna namngivna men inte Karlberg, går det att göra på något sätt?) så man kan göra en tidtabell med den stationen?

nu blev det många frågor på samma gång, hoppas nån kan ge lite ljus till nån av frågorna
/N
Nigge besöker inte forumet just nu   Svara med citat