Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-27, 22:49   #1586
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Hej! Jag upptäckte en konstig sak ikväll när jag körde ett 3-vagnars C20 mellan Fruängen och Ropsten (Jag använder V1.4 av C20 i TRS 2006 UTAN SP1 i Windows Vista Home Premium SP2. Nu ni som klagar på att ni aldrig får veta vilka versioner man har när man ber om hjälp...). Iaf, så medan jag körde, så sjönk HB-trycket, dvs huvudbehållarens, tryck. Från ca 800 Kps till ca 85. Samtidigt tog bromsarna sämre och sämre. Både ATP-broms och manuell broms. När jag var framme i Ropsten var trycket 84 Kps och det var nästan omjligt att bromsa. Det riktiga tåget kanske också är så här, men det verkar ju direkt livsfarligt. Borde den inte finnas typ en kompressor som laddar upp bromsarna? Har någon annan samma problem, och är det en inbyggd funktion i tåget eller bara en bugg? Jag har inte tänkt på problemet tidigare, men det har säkert funnits ändå. Tacksam för hälp!
Ingen som har någon lösning på detta? Det skulle ju också kunna vara något fel jag gör när jag kör. Det vore praktiskt med en manual till tåget, för det är ju avancerat och lite krångligt att köra... Men har någon mer än mig samma problem?

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat