Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-01, 19:58   #9
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Problemet var löst, men nu är det framme igen.

Jag gör inget speciellt för att lösa det utan helt plötsligt funkar det och sen helt plötsligt funkar det inte.

Som nu t.ex har jag skapat ett helt nytt scenario utan ett enda tåg på linjen men blocksignalerna visar fortfarande rött. Den första blocksignalen (efter utfartsignalen) börjar med att visa grönt, men sen slår den om och samtidigt slår alla andra blocksignaler hela vägen fram tills nästa infartssignal.

Men så testade jag att sätta ut ett tåg i motsatt riktning som skulle köra från det andra hållet och då funkar alla signaler i den riktningen utmärkt, men när man sen byter tillbaka till det första tåget så funkar inte signalerna igen.
Har just kört ett Rc med 4 pvagnar från Edsvalla till South Harbour på Swens testrutt utan problem (scenario "Edsvalla-Station-Summer"). När jag lämnar Edsvalla station slår första signalen om till rött så fort jag passerar den. Samtidigt slår alla signaler längs hela sträckan till nästa station om till rött men endast de signaler som står i motsatt riktning. De signaler som är framför mig i min riktning är fortfarande gröna och slår om alltefter jag passerar dom. Signalen förblir röd tills jag hunnit passera nästa signal (så att jag inte får ett tåg i häcken). Signalerna i motsatt riktning slår om till grönt så snart jag passerat dom (så att jag kan backa om jag vill).
När du säger att alla blocksignaler slår om till rött tittar du på översiktskartan då? Det står signaler vända åt båda hållen vid blockgränserna och cirklarna med rött o grönt ligger på varandra så det kan vara signalen i andra riktningen som du ser. Måste zooma in nära för att se båda signalerna och då ser man att en är röd och den andra grön.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat