Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-05, 19:32   #97
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej, nu har jag undersökt rutten och problemet. Uppstår även för mig då jag ger mig ut på linjen.
Krävde en del detektivarbete men jag har lyckats lokalisera problemet.
Tittar man noga på översiktskartan så är det inte hela blocksträckan till nästa mötesstation som omfattas, infartssignalen är faktiskt grön!
Strax efter hållplatsen Oturst så har du en signalerad järnvägsövergång och det är här det blir problem.
Det är VF-signalerna på var sida som stör signalsystemet, tar jag bort dom så fungerar det.
Är samma problem även med den andra järnvägsövergången som du placerat signaler för.
Är troligen så att VF-signalen stoppar fel meddelanden längs spåret, något jag måste titta mer på.

Ser ut som att du inte har senaste uppdateringen av signalerna, VF-signalen blir vänd åt fel håll för mig.
Ladda ned både Swens och min installation på nytt antingen i downloads här eller hos banbyggarna.

Sedan var det en del andra signaler som står lite konstigt till.
T.ex. direkt när man lämnar första stationen så har du fyra växlar för att byta spår men signalerna står efter dessa växlar?
Signalerna bör stå innan växlarna annars blockerar ett tåg som står still vid röd signal hela linjen.
Det mötande tåget måste ju ha möjlighet att passera in på det andra spåret.
Några andra ställen också på stationer där du förmodligen behöver komplettera med lite signaler.
En station i bortre änden på linjen som visade två gröna när växeln var lagd för huvudspåret, förmodligen misstag på vilken länk som använts var.

Slutligen, varför står det fem Rc-lok gömda inne i skogen?
Nåväl nu borde du kunna fortsätta med rutten i alla fall så ska jag fixa med VF-signalen.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat