Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-15, 14:27   #18
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Rubriken anger korrekt att Windows 7 (enligt bifogat klipp från Aftonbladet) är ett fiasko samt att Hawk berättar om sin nya dator.

Jag gör som Hawk, använder XP (x64) och är mer än nöjd. Jag har kört Vista (x64) på en dator i ett år och äntligen avinstallerat det och lagt på XP (x86). Jag har testkört Windows 7 under två månader och tycker att det är ungefär som Vista. En del gillar det grafiska lull-lullet i W7 medan en del tycker det är som att måla läppstift på en gris. Det fina med XP är att det fungerar utan att ställa till problem - och man slipper läppstiftet.

Hej
Tack Visent för att du redde ut trådens namn, urfånig formulering av mej.

Hur som helst så såg jag att du gått ner till 32 bitars XP, stämmer det?
Själv har jag bara en XP (x86) version med licens.

Sedan undrar jag igen!!

Det som stör mej med Win7, är att Home Premium inte klarar att köra MSTS på, man måste köpa PRO eller högre, och dom är dyra jämfört med Home Premium

Är det ingen som reagerat på detta?

99 procent av alla som köper färdigbyggd dator av normalklass (typ 4-8000 kr) får en OEM-licens med W7 Home Premium
Alla dessa personer kommer inte att kunna köra typ MSTS, om dom skulle få lust, vilket jag inte gillar

Tack pussgurkan för att du svarade på min egentliga fråga, om datorn kommer att duga

Det blev ju en typ 10K-burk till sist i alla fall, om inte, så rätt nära, om man låtit en datorverkstad bygga och konfigurera den.
Skall byta grafikkort till våren, om jag inte blir nöjd med Radeon HD 5750 1GB GDDR5
http://www.hisdigital.com/un/product2-479.shtml
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gran019.jpg (83.2 KB, 77 visningar)

Hawk besöker inte forumet just nu