Polyonräknare efterlyses i blender.
Hej trainz bonden!
Jodo. Det blir lite då och då på Tp 3500. Håller inte bara på med Tp loket. Man...eller kanske rättare sagt. Jag kan bli sittande fast i problem rätt som det är så därför håller jag på med flera byggen sammtidigt för att få lite distans till det hela. Då brukar problemen lösa sig, för det mesta. Ja...Det är sällan något blir färdigt från början till slut. Därför kan det det ta tid innan något blir färdigt. Så har jag nog blivit lite mera petig och självkritisk med åldern. Till både fördel och nackdel, kanske.
I alla fall ser det ut så här just nu. Har inte hittat något bra underlag för interiören på loket ännu. Tycker själv att färgerna blir för skrikiga och för rena för att vara i ett gammalt arbetslok. Får nog försöka att kita ned den lite i hytten. Fast det är svårt att smutsa ned så det blir snyggt och så att det ser något så när verkligt ut. Har ingen bra bildredigerare
och har inte målat så mycket för hand ännu.
Kom gärna med synpunkter och tips ang. det jag nämnt ovan.
Börjar få lite mera kläm på hur blender fungerar allt efter som. Har börjat prova lite y7 bygge för skojs skull. Det är ju fantastiskt vilken skillnad det är mot gammla Gmax. Har just börjat förstå verktygen i Boolean. Det blir ju riktigt fina hål och runda fina hörn i blender
till skillnad mot Gmax. Kanske överger jag Gmax och bygger vidare med Y7 i blender i stället.
Skickar ned lite bilder som visar Tp loket som det är nu och lite Y7 som visar. Det vill äna bli mue streck i korgen. Undrar hur många polygoner det kommit att bli. Undrar också hur mycket X7 teamet kom upp till med sin X7 och U7 som blev fantastiskt fina, vad man kan se på bilderna. Kan inte hitta blender var jag kan se hur mycket polygoner ett bygge består av så som i Gmax ( hammarn och sedan Polygon Cunter ). Om någon vet hur man gör med det i blender så hör gärna av dig.
Har ni fler bilder på inredningen i Tp hytten så är jag tacksam. Har sökt på internett fast hittar inte så mycket.
Dan före dan före dan Hälningar
LokKalle