Ämne: 3D objekter?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-05, 11:54   #5
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

På a svarar vi testa, eller lägg in en kub med rätt storlek i blender och skala tills de är lika stora Jag testade precis med en meterkub och 0.0254 verkar vara en lämplig skalfaktor. Att det fungerade med buildingmaker beror nog på att jag direkt importerade den kollada fil jag fick ned ifrån 3d warehouse.

Exportern hittar du här: http://sourceforge.net/projects/blen...ects_0.69.zip/

XML importern för trainz hittar du här: http://www.trainzdev.com/components/...nzImporter.rar


Installations instruktionernakommer med exportern, men i princip skall bara exporterns .py fil och importerns .exe läggas i C:\Documents and Settings\*USERNAME*\Application Data\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts Där *USERNAME* skall bytas ut mot den användare som skall köra blender.

Den senare kräver troligen inloggning.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat