Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-14, 23:12   #105
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Kanonsnyggt!

Tips för den som kan måla om: Pendeltåget skulle vara trevligt som fejkad X420...

Har kört mer på banan och det är ett par saker som stör mej lite (förutom spåren). Det ena är att Nordstan känns för liten. Går det att lägga in några spår till? Behöver inte vara perrongspår, utan för uppställning. Kanske nån lokstation också!? Sen är det när man kommer ut ur stan, det blir väldigt tomt där. Skulle vart fint med en bondgård och lite åkermark tror jag!

Annars en väldigt bra och trevlig rutt att köra på, lycka till med fortsättningen!
Jag hade två stycken uppställningsspår innan släpp av V 1.0, men var tvungen att ta bort ett av dessa och göra det andra till "spår 5" för dubbla tåg i rusning. Ska se om jag kan trycka in ett spår till eller något, fast då skulle jag bli tvungen att ändra alla signalnummer

Men det är planerat en större depå någonstans längs med linje 2. Det kommer två uppställningsspår vid Orust med ett litet stall som du kan se här i tråden.

Ang. den stora ängen efter Södra Nordstan ska jag se om jag kan lägga ut en gård eller nått. Ska nog inte vara så svårt

EDIT: I v 2.0 kommer det vara massa gräs och träd ute på ängen också, så det blir nog inte så tomt (om man inte har växtpaketet förståss...)
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!

Senast redigerad av Micke.L den 2010-01-14 klockan 23:16.
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat