Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-21, 02:06   #38
Janne
STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Känner ett behov att förklara vad jag menar:
Laddar upp tre bilder på de versioner som finnas av Trä-D (Dg och 2 st Du). Vad jag menar är: Kan man förbättra boggier - underrede, fönster( genomskinliga) och förarhytt.
Hoppas nu inte Janne tar illa upp, men åren har ju gått sen dessa fantastiska modeller presenterades. Frågan är om Janne har något emot att någon "up-to-datar" hans lok, och om han har kvar det som behövs och är villig att dela med sig?

Jag är villig att hjälpa till med detta för Trä-D var ett av mina älsklingslok (50-talsnörd).

Hör av er med synpunkter!
Jag gör bara texturer. Det är Mats som gjort modellerna. Att de ser lite enkla ut idag beror helt på att vi var tvugna att hålla nere polygonantalet 2001 när loken togs fram för SP3 och UTC.

Modellerna borde gå att bygga vidare på men då måste vi kontakta Mats för att fråga om han vill ställa modellerna till ananns förfogande.

Det är bra att du väcker frågan till liv. Dagens simulatorer "kräver" mer detaljerade modeller. Det är bl a därför jag modifierat texturerna. Texturer är det enda jag kan.

Jag är mycket imponerad av vad du och "korven" har tagit fram, och fort går det för er också.

D-loken har alltid varit mina favoriter. Mats sa en gång att ett lok måste alltid uppfylla två kriterier för att få kallas lok. De måste vara målade med SJ RÖD 92 och de måste ha koppelstänger. Han har så rätt så.

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat