Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-14, 20:03   #13
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Vilken bana det blir bryr jag mig inte så mycket om, utan tänkte snarare gå in mer på hur man måste göra för att detta ska fungera.
Ett lätt sätt att få folk att tröttna är bristen på struktur och ett schema att bygga efter, om alla har lite press på sig så är det alltid lättare att komma igång, då andra är beroende på din insats.
Som Pierre nämnde så är ett arbetsschema där viss person gör sin arbetsuppgift och sedan skickar vidare rutten till den som sak jobba på den nästa gång ett smart sätt. Dock kanske man ska dra ut på det lite så man jobbar 1gång/2v på rutten (beroende på hur många det blir som bygger).
Börjar man i Stockholm blir det till en början ganska mycket spårläggning som kanske bara ska göras av 2personer. Då kan det vara smart att de som ska jobba vidare har kollat upp vad som ska göras när de får rutten.
För att runda av med; bygg rutten i sektioner, Stockholm C klart till så stor del som möjligt, Karlberg - Solna, osv. För att sedan gå tillbaka och putsa upp längs hela linjen.

Lite av mina tankar på projektet.