Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-02, 20:28   #15
pytronix
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
Standard Långa uppdateringstider

Citat:
Ursprungligen postat av LokKalle Visa inlägg
Hej X2an

Hade också problem med update till 40040.
Det löste sig med att jag i Trainz Launcher klickade på Options sedan på Patch Trainz.
Då sökte trainz själv upp updaten och så är det bara att följa eventuella instruktioner.
Det tog rätt så lång tid att uppdatera så ha tålamod om du lyckas med denna variant.

Annars så ladda hem updaten i en mapp på skrivbordet och istallera från den.

LokKalle
Hej!

Jag är alldeles ny på Trainz och har också problem med uppdateringarna. Jag har precis installerat Trainz 2009 world Builder från installations CD:n. Jag har registrerat mig hos Auran. När jag startade Trainzså fick jag ett meddelande att det fanns en uppdatering och en fråga om jag ville installera den. Jag svarade OK. Efter två dygn hade den gröna "installationstermometern" inte hunnit halvvägs. CPU gjorde nästan ingenting, I/O nästan ingenting, Nätverk ingenting ... M.h.a. Sysinternals procexp.exe kollade jag vad patchprocessen
jpatchl-w32.exe höll på med - ingenting. Huvudprocessen 38411_to_40040.exe Gjorde inte heller den något. Så jag gav upp, stoppade patch processen. Avinstallerade Trainz, rensad bort skräpfiler från installationen, rensade registryt från en massa entry so Trainz lämnade efter sig efter avinstallationen.

Jag började om från början och installerade på nytt. Denna gång hämtade jag ner patchfilen till datorn för att eliminera problemmöjligheterna vid patchning från internet.

Det gick inte bättre efter två dygns väntande på att uppdateringen skulle bli klar börjar jag nu tappa sugen ... Vad är det för uppdateringsmotor som Auran använder - uppdateringer som tar timmar är dåligt, uppdateringar som tar dygn är löjliga. Inte kan ni mena att det skall ta så här lång tid att uppdatera?

Jag vet inte riktigt hur jag skall komma vidare. Är det någon av er som har ett gott råd?

Hälsningar
Thomas
pytronix besöker inte forumet just nu   Svara med citat