Suck, kämpat med den automatiska numreringen ett tag som inte ville fungera.
Visar sig nu att problemen beror på två sinsemellan oberoende 'fel' som jag själv inte har att göra med.

Det ena är att RS/RW stödjer max 16 tecken i numreringen, fler tecken och det händer ingenting.
Det andra att nya versionen av 3D Canvas hanterar texturmaterialen lite annorlunda vilket gör att siffrornas bakgrund blir svart istället för genomskinlig.
Kollade och jämförde med äldre modeller och kunde inte komma på vad jag gjort annorlunda som kunde göra att det inte fungerar på dessa vagnar när det funkat på tidigare modeller.
Kom till slut på att ta en äldre modell och bara exportera den från nya 3DC utan att ändra på något och fick då samma problem.
Har rapporterat det till amabilis, Richard brukar vara rätt snabb att supporta sina kunder så förhoppningsvis kommer snart en lösning.
Jag kan fixa till det manuellt i den exporterade filen men det är betydligt bökigare.
Så med detta nu bakom mig kan jag istället komma framåt, måste ju få några vagnar klara till invigningsturen på Bergslagsbanan.
/anders