Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-26, 17:29   #12
Leif
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Jaha ja, då har jag testat med en annan skärm.

Resultatet blev att vi även på skärm nr.2 (Samsung 193T) upplevde en "stickande" bild. Inte alls lika påtagligt som på min egen skärm. Nu kunde "bara" 193T hantera upplösning på 1280x1024, så någon riktig jämförelse gick inte att göra. Glömde att testa 193T ansluten via d-sub. Tror nu inte det spelat någon roll, då jag testat detta på min egen skärm.
Lustigt förresten att jag kunde köra 193T på både 60 och 75 hz. På min nyare 2443 så finns bara 60hz att tillgå. Men ansluten via DVI så ska det ju inte spela någon roll.

Så nu står jag där. Vad jag kan se finns nu bara tre alternativ.
1) Jag har något som stör i burken alternativt ett nätagg som inte orkar med.
2) Både jag o frugan är mer känsliga än andra personer.
3) Dagens grafikkort är sämre på höga upplösningar än äldre, Kanske jagar man idag 3d poäng i allt för hög omfattning. Vad vet jag...

Nåväl, jag ska testa o byta DVI kabeln. Inte för jag tror det hjälper, men ändå. Steg två blir väl o trycka ned kortet i någon av de andra PCIe hålen. Lägre prestanda men kanske värt att testa? Sedan i ett sista desperat försök så får jag väl koppla ur dvd, två hårddiskar o chassifläkten. Vad trött jag blir...

Svar på era frågor totte, Basse & Hawk:

Totte: Nej, jag har bara 60hz. Å jag tror inte att både jag o frugan drabbats av nackspänningar sedan jag köpte nytt grafikkort,

Basse: Nej, jag har inte testat att byta DVI kabel då jag upplevde problemet även via D-sub. Men som jag skrev ovan så ska ändå göra det. Jag använder ingen konverter.

Hawk; Ja, jag kör med DVI kabel,

Hittar jag en lösning så lovar jag återkomma. Alltid kan man lära något av andras (mina) problem.

Mvh
Leif
Leif besöker inte forumet just nu   Svara med citat