Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-13, 17:04   #3
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Synnerligen belysande - och viktigt. Oavsett vad det handlar om vill man alltid göra ett bra arbete, som man är nöjd med. Ingen vill väl göra ett sämre arbete. Samtidigt måste man acceptera resonemanget ovan om korta förstaklasståg och långa andraklasståg.
Går det att kompromissa?
Häromdagen gick Bengan med två texturer till X 5 GDG-Expressen; en stor och en liten. Själv kom jag i valet och kvalet men la rösten till den omfattande varianten - vilket kan innebära att jag får göra avkall på något annat.
Så frågan är nu, Lan: Går det att göra två varianter? Blir det för mycket arbete?
Och frågan bollas vidare till alla andra byggare.
Nils Blid
Hela vitsen med LOD är väl att bara göra en modell, texturstorlekarna kan skäras ner redan vid 50% och meshen går säkert att reducera en hel del. Vid 20% kan man minska ner och skära ganska ordentligt o.s.v. Vid 12 % ryker väl animeringar och ett antal attachade mesher och då är man nere i en mycket snål modell.

Om man tittar på ett tiovagnars tåg lite snett framifrån på nära håll så blir 1:a vagnen 100%, 2:a och 3:e 50%, 4:e och 5:e 20% och resten under 12%.

Jag skall experimentera med Bo6 vid tillfälle!

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat